Język polskiJęzyk angielskiJęzyk francuskiJęzyk ukraińskiJęzyk niemieckiJęzyk migowy
Odsłon : 249 Pobierz jako plik iCal
 
Miejsce: Rynek 58 | sala 22 | II piętro
Data: Wtorek 25.06.2024 r. Godz.17:00 - 18:30 
 


cykl: Fenomeny Popkultury Kontratakują

Prowadzenie Ewa Bałwas

25 czerwca 2024 r. | godz. 17:00 | sala 22

wstęp wolny!

 

O wykładzie:

Gry wideo to medium, które rozwija się bardzo dynamicznie w XXI wieku. Mają więcej form, platform i gatunków niż kiedykolwiek w historii ludzkości. Stanowią ważny element życia wielu osób – bez względu na wiek, płeć i pochodzenie. Twórcy gier w dojrzały sposób zaczęli podejmować tematykę bardziej zróżnicowaną, jak ma to miejsce w literaturze i filmie. Stawiają na autentyczność postaci oraz szeroką reprezentację różnych grup społecznych w grach. Mimo iż nastąpiły zmiany i dziś istnieją szerokie dowody na to, że różne grupy ludzi są zainteresowane grami wideo, nadal widoczny jest sprzeciw i brak akceptacji znacznej części graczy wobec progresywnych elementów awatarów i treści gier, wydanych w ostatnich latach. Jednym z powodów oporu jest fakt, że w przeszłości była to mocno zmaskulinizowana technologia. Podczas prelekcji prowadząca przedstawi przykłady przełomowych rozwiązań w wysokobudżetowych grach, które wydane zostały na rynek gier wideo, mimo naporu krytyki. Opowie między innymi o serii The Last of Us, Resident Evil 4 Remake oraz Horizon Forbidden West


Ewa Bałwas – studentka Komunikacji Wizerunkowej II stopnia na Uniwersytecie Wrocławskim.


Uczestnictwo w Wydarzeniu jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na utrwalanie i wykorzystanie wizerunku uczestnika zgodnie z Regulaminem.


W razie wątpliwości sprawdź godziny pracy lub skontaktuj się z wybranym działem biblioteki.