Język polskiJęzyk angielskiJęzyk francuskiJęzyk ukraińskiJęzyk niemiecki
Odsłon : 670 Pobierz jako plik iCal
 
Miejsce: Sala im. Tadeusza Mikulskiego, III piętro
Data: Czwartek 29.09.2022 r. Godz.17:00 - 18:00 
 

Wstęp wolny

Trzecie spotkanie z cyklu ?Równość? będzie poświęcone rozmowom z dziećmi na temat różnorodności i dyskryminacji. Poprowadzi je Alina Szeptycka

Wielu rodziców i opiekunów zastanawia się, jak wychować dzieci, które będą tolerancyjne i otwarte na inne kultury, kraje, religie, tożsamości. Najlepszym sposobem jest edukacja!

Podczas spotkania przybliżymy temat różnorodności w społeczeństwie oraz przywilejów społecznych. Poznamy mechanizm dyskryminacji: jak to się dzieje, że dochodzi do gorszego traktowania ludzi i kiedy możemy takie sytuacje rozpoznać? Omówimy różne sposoby reagowania, angażowania się i okazywania wsparcia.

Nie zabraknie rekomendacji książek i filmów mówiących o różnorodności, szacunku i tolerancji, które możemy czytać i oglądać wspólnie z dziećmi w różnym wieku.

? Alina Szeptycka ? trenerka antydyskryminacyjna, aktywistka, absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego i Holistycznej Szkoły Trenerów. Założycielka stowarzyszenia Kultura Równości, w którym zajmuje się głównie edukacją i koordynowaniem projektów. Edukatorka w projekcie ?Szkoła bez uprzedzeń?. Organizatorka Wrocławskiego Marszu Równości. Współprzewodnicząca Wrocławskiej Rady ds. Równego Traktowania przy Prezydencie Jacku Sutryku oraz członkini Wrocławskiej Rady Kobiet.

? Cykl Równość ? spotkania dotyczące mechanizmów powstawania dyskryminacji i sposobów przeciwdziałania jej. Poruszamy kwestie zmian językowych i społecznych dotyczących rodzin i ich współczesnego obrazu, a także współczesnych kontekstów płci i cielesności. Podjęty zostanie również temat mowy inkluzywnej, włączającej.



Uczestnictwo w Wydarzeniu jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na utrwalanie i wykorzystanie wizerunku uczestnika zgodnie z Regulaminem.


W razie wątpliwości sprawdź godziny pracy lub skontaktuj się z wybranym działem biblioteki.