
cykl: Fenomeny Popkultury. Oblicza gier wideo
Ewolucja narracji w grach wideo.
20 maja 2025 r. | godz. 17:00 | sala 35
prowadzi: Marcin Majkowski
Gry wideo przeszły ogromną transformację – od prostych historii w klasycznych platformówkach po wielowątkowe, emocjonalne opowieści, które dorównują filmom i literaturze pod względem narracyjnej głębi. Początkowo fabuła stanowiła jedynie tło dla rozgrywki, ale z biegiem lat stała się jej integralnym elementem, budując więź między graczem a przedstawionym światem.
Dlaczego twórcy zaczęli eksperymentować z formą, oferując coraz bardziej immersyjne doświadczenia, w których historia nie tylko się toczy, ale także reaguje na decyzje i działania gracza? Dokąd zmierza narracja w grach? Czy rozwój sztucznej inteligencji otworzy nowe możliwości dla interaktywnego storytellingu? Czy przyszłość gier to jeszcze większa swoboda wyboru i wpływu na fabułę? Jeśli chcesz lepiej zrozumieć ich ewolucję, w trakcie spotkania poznasz odpowiedzi na powyższe pytania.
Podczas prelekcji prowadzący przedstawi kluczowe momenty w ewolucji narracji w grach na przykładzie twórczości studiów takich jak Naughty Dog, Remedy Entertainment, Rockstar Games i Quantic Dream. Opowie o ich podejściu do storytellingu – od dynamicznych, filmowych doświadczeń w „The Last Of Us”, przez nieliniowe wątki w „Red Dead Redemption 2”, aż po psychologiczne i narracyjne eksperymenty w „Alan Wake 2” i „Detroit: Become Human”.
Marcin Majkowski – pisze, dubbinguje, tworzę własne modele z Lego oraz studiuje kreatywne pisarstwo na UWr. Gry to moja pasja, która z codziennej rozrywki stała się celem moich badań.
Uczestnictwo w Wydarzeniu jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na utrwalanie i wykorzystanie wizerunku uczestnika zgodnie z Regulaminem.
W razie wątpliwości sprawdź godziny pracy lub skontaktuj się z wybranym działem biblioteki.